Punkt 1: Otwarcie posiedzenia
Przewodniczący Rady Gminy Jasieniec otworzył posiedzenie, witając Panią Wójt, radnych, sołtysów oraz mieszkańców. Stwierdzono obecność 15 radnych. Z powodu niemożności przybycia przedstawicieli Komendy Policji, punkt dotyczący bezpieczeństwa publicznego został zdjęty z porządku obrad.
Punkt 2: Sprawy mieszkańców
Pani Wójt zaproponowała dodanie kilku punktów do porządku obrad dotyczących spraw mieszkańców, w tym uchwały dotyczącej opłaty targowej, zmiany Statutu Gminy, wniosku o dofinansowanie inwestycji oraz rozpatrzenia petycji dotyczącej szczepień przeciwko HPV. Radni jednogłośnie przyjęli nowy porządek obrad. W ramach spraw mieszkańców, Radny Idzikowski poruszył problem budowy chodnika na ulicy Topolowej, który został zniszczony podczas remontu drogi. Mieszkańcy wyrazili zaniepokojenie brakiem komunikacji oraz postępu prac, jednak Pani Wójt zapewniła, że chodnik zostanie przywrócony do stanu sprzed remontu.
Punkt 3: Informacja doradcy rolniczego
Pan Damian Strzyżewski przedstawił informacje dotyczące wypłat zaliczek przez agencję rolniczą oraz nabory na inwestycje w gospodarstwach rolnych. Podano szczegóły dotyczące wsparcia finansowego oraz warunków uzyskania dotacji.
Punkt 4: Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości
Rada Gminy podjęła uchwałę określającą wysokość stawek podatku od nieruchomości na 2025 rok, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez komisje. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt 5: Uchwała w sprawie stawek podatku od środków transportowych
Podobnie jak w przypadku podatku od nieruchomości, Rada przyjęła uchwałę dotyczącą stawek podatku od środków transportowych na rok 2025. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt 6: Uchwała w sprawie zarządzenia poboru podatków
Rada podjęła uchwałę dotyczącą poboru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości w drodze inkasa, wyznaczając inkasentów oraz określając wynagrodzenie za inkaso. Uchwała została przyjęta po wyłączeniu z głosowania radnych pełniących funkcję sołtysa.
Punkt 7: Uchwała w sprawie opłaty targowej
Rada podjęła uchwałę w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Jasieniec na rok 2025, ustalając stawki na poziomie 10 zł za sprzedaż produktów rolnych i 30 zł za inne towary. Uchwała została przyjęta.
Punkt 8: Uchwała w sprawie zmiany Statutu Gminy Jasieniec
Rada przyjęła uchwałę dotyczącą zmiany Statutu Gminy Jasieniec, co pozwoli na lepsze funkcjonowanie jednostek organizacyjnych gminy. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt 9: Uchwała w sprawie ustanowienia Specjalnej Strefy Rewitalizacji
Rada podjęła uchwałę o ustanowieniu Specjalnej Strefy Rewitalizacji na całym obszarze rewitalizacji Gminy Jasieniec, co ma na celu wsparcie działań rewitalizacyjnych. Uchwała została przyjęta.
Punkt 10: Wnioski dotyczące zwiększenia dotacji celowej
Rada uznała wniosek o zwiększenie dotacji celowej dla podmiotów realizujących zadania publiczne z zakresu upowszechnienia kultury fizycznej za niewłaściwy do rozpatrzenia i przekazała go Wójtowi.
Punkt 11: Wniosek o dofinansowanie inwestycji w Boglewicach
Rada również uznała wniosek o dofinansowanie inwestycji w Boglewicach za niewłaściwy do rozpatrzenia i przekazała go Wójtowi.
Punkt 12: Petycja dotycząca szczepień przeciwko HPV
Rada uznała petycję dotyczącą szczepień za bezzasadną, co zostało podjęte w głosowaniu.
Punkt 13: Wniosek o zbadanie korzystania przez radnego z mienia gminy
Rada stwierdziła, że radny nie naruszał zakazu prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, co zostało przyjęte w głosowaniu.
Punkt 14: Wniosek o dofinansowanie z KPO
Rada postanowiła nie uwzględnić wniosku o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy.
Punkt 15: Protest wyborczy
Rada przekazała protest wyborczy dotyczący wyborów sołtysa do Komisji Rewizyjnej.
Punkt 16: Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej
Rada przyjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2024-2033, co jest związane z aktualizacją planowanych dochodów i wydatków.
Punkt 17: Zmiana uchwały budżetowej na rok 2024
Rada podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2024, zwiększając zarówno dochody, jak i wydatki budżetu.
Punkt 18: Informacja Przewodniczącego o działaniach
Przewodniczący Rady przedstawił działania podejmowane od ostatniej sesji, w tym spotkania z mieszkańcami oraz wydarzenia lokalne.
Punkt 19: Sprawozdanie Wójta
Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z działalności, omawiając m.in. realizację inwestycji oraz wydarzenia kulturalne.
Punkt 20: Sprawy różne
Podczas dyskusji poruszono kwestie dotyczące potrzeb mieszkańców, w tym brak dostępu do wody i kanalizacji w niektórych częściach gminy.
Punkt 21: Zamknięcie posiedzenia
Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął posiedzenie.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.